Co se děje | Petra Dlouhá | 5. 8. 2014 | 24 komentářů
![Kdopak to volá? Falešné asociace a triky nepoctivých pojišťováků]()
„Haló? Tady Novák z Asociace pojišťoven. Musíme vám zkontrolovat smlouvu…“ „Dobrý den, Mráček z Centra pojišťoven. Víte, že máte nárok na slevu? Kdy se sejdeme?“ Nepoctiví pojišťováci se kryjí za neexistující instituce s úctyhodným názvem. Důvod? Chtějí navodit dojem, že jsou z „vaší pojišťovny“ nebo příbuzné organizace a přetáhnout ke konkurenci. Nemusí se to vyplatit. Dejte pozor, kdo volá.
Co se děje | Petra Dlouhá | 1. 10. 2012 | 25 komentářů
![Nový trik na předváděcích akcích. Varujte babičku!]()
Před pár měsíci jsme rádi přinesli zprávu o zákonu, který má zkomplikovat podvůdky a podvody vykuků z prodejních akcí. Ale kampak na ně: vymysleli novou fintu a jsou nebezpečnější než dřív. Přinášíme podrobný návod, jak se bránit.
Co se děje | Ondřej Tůma | 19. 6. 2013 | 7 komentářů
![HromadnéŽaloby.cz půjdou po krku vykukům. UPC první na řadě!]()
Právě dnes představil právník Petr Němec, kterého známe jako bojovníka proti poplatkům za vedení úvěrového účtu, svůj nový projekt. Tentokrát bude na svém webu sjednocovat poškozené spotřebitele k hromadným žalobám. První žaloby budou směřovat proti firmám UPC, BezReklamky a Český inkasní kapitál.
Co se děje | Olga Skalková | 9. 12. 2021 | 23 komentářů
![Každý sedmý se chytí. Útoků na bankovní účty prudce přibylo]()
Už to nemusí být jenom hloupý e-mail se špatnou češtinou. Zavolají vám z čísla, které vypadá jako bankovní. Pokusy o podvod jsou čím dál chytřejší. Oproti loňsku je jich i několikanásobně víc, přiznávají banky.
Analýza | Jakub Balada | 28. 11. 2022 | 1 komentář
![Skutečné slevy při Black Friday. Podívejte se, kdo nejvíc čaroval]()
Díky Hlídači shopů si můžete ověřit, jaká je skutečná sleva a jestli ji obchodníci uměle nezvyšují. Jakub Balada z datového startupu Apify popisuje, co hlídač zjistil během letošního Black Friday.
Jak na to | Petra Dlouhá | 26. 4. 2016 | 6 komentářů
![Nové triky šmejdů. A rady, co dělat, když naletíte]()
I když se řada obcí snaží udělat podomnímu prodeji přítrž – jednoduše ho zakázaly – fígle nepoctivců stále padají na úrodnou půdu. Takzvaní šmejdi v Česku řádí dál. Přinášíme přehled triků, na které byste si měli dát pozor. A rady, jak postupovat, když se necháte oblafnout.
Když se řekne | Renata Lichtenegerová | 18. 10. 2020 | 9 komentářů
![Med posílí imunitu. Dejte si ale pozor, co kupujete]()
Lehce se falšuje a dobře prodává. Pro podvodníky je lákavou komoditou, a to i po velkých kauzách s antibiotiky a doslazováním, které trh částečně očistily. Supermarkety si kvalitu víc hlídají, podvodníci však změnili strategii.
Co se děje | Petr Kučera | 7. 11. 2022
![E-shopy čekají změny. Nová pravidla poznáte už brzo]()
Největší změny pravidel za poslední roky začnou platit od 6. ledna 2023. Přináší je novela zákona o ochraně spotřebitele a novela občanského zákoníku.
Rozhovor | Jiří Hovorka | 12. 10. 2021 | 20 komentářů
![Na triky s fixací si posvítíme. Lidem zbývá pár dnů na klíčový krok, říká radní ERÚ]()
Po nekalých obchodních praktikách dodavatelů tvrdě půjdeme. Pokud se prokáže pochybení, budeme jej přísně posuzovat a postihovat, říká v rozhovoru Markéta Zemanová, členka Rady Energetického regulačního úřadu. Spotřebitelům radí, co teď mají na rozbouřeném trhu s energiemi dělat.
Aktuálně.cz | Jiří Hovorka | 4. 11. 2012 | 6 komentářů
![Banky pod tlakem: Zrušte poplatek, nebo jdeme k soudu]()
Buď tuzemské banky samy přestanou vybírat sporný poplatek za vedení úvěrového účtu, nebo o jeho souladu se zákonem rozhodne soud.
Jak na to | Petra Dlouhá | 25. 10. 2016 | 12 komentářů
![Objednáte pamětní minci, zasypou vás dalšími. A chtějí od vás tisíce. Braňte se]()
Objednáte si pamětní minci. Zasypou vás dalšími, které jste neobjednali a které nechcete. Platit za ně máte tisíce korun. Pozor na nevyžádané zásilky od Českého mincovního obchodu. Poradíme, jak se bránit.
Články | Kateřina Boušová | 2. 8. 2006 | 34 komentářů
![Koupě ojetého automobilu: znáte svá práva?]()
Chystáte se koupit ojeté auto? Víte, na co máte nárok a jaké jsou povinnosti autobazaru či přímého prodejce? Jak napsat kupní smlouvu, aby nebyla pro spotřebitele nevýhodná? Na jak dlouhou záruční dobu máte nárok nebo jak reklamovat případné vady? Jak zjistit, zda na autě nevázne zástavní právo, nesplacený leasing či není předmětem právního sporu?
Co se děje | Ondřej Tůma | 25. 10. 2012 | 14 komentářů
![Poplatek za vedení úvěru. V Německu nezákonný. U nás? První banky ho vracejí...]()
Je správné, aby si banky účtovaly poplatky za službu, která klientům nepřináší užitek? Konkrétně jde o poplatek za vedení a správu úvěru. Loni dal Spolkový soudní dvůr za pravdu sdružení spotřebitelů, že vybírání takových poplatků je nezákonné. České banky shodně tvrdily, že jich se tento případ netýká...
Když se řekne | Olga Skalková | 28. 3. 2023 | 1 komentář
![Kartou až od 50 Kč. Může obchod omezit platby nebo chtít příplatek?]()
Smí obchodník stanovit minimální limit pro platbu kartou? Může zavést příplatek za bezhotovostní platbu, nebo naopak odměnu za úhradu v hotovosti? Vysvětlíme to.
Co se děje | Petr Kučera | 24. 11. 2023 | 1 komentář
![Největší pojišťovna se chová nemravně, řekl soud a zastal se klienta]()
Nový rozsudek v kauze starších smluv kapitálového životního pojištění je výjimečný tvrdou kritikou pojišťovny kvůli tomu, že dál těží z protiprávního stavu. Model „strhávám dle své libovůle spotřebiteli neznámé vysoké částky, udržuji poskytování plnění – bezdůvodného obohacení – a spoléhám na promlčení nároku spotřebitelů“ je podle soudu neudržitelný.
Aktuality | Pavla Adamcová | 19. 2. 2024
![Nejvíc pokut za nekalé praktiky dostává Penny, ukazují kontroly]()
Celkem 16 pokut vyšších než 100 tisíc korun uložila Česká obchodní inspekce řetězcům za nekalé praktiky v období od začátku roku 2022 do konce loňského třetího čtvrtletí. Celková výše pokut dosáhla 12,5 milionu korun. Informoval o tom web Kverulant.
Co se děje | Veronika Hejná | 12. 8. 2021 | 30 komentářů
![Konec otravného volání. Telemarketing odmítnete snadněji]()
Dosavadní zákon předpokládá, že o nevyžádané hovory máte zájem, pokud jste je nezakázali u vašeho operátora. Během roku 2022 se mají pravidla otočit. Firmy budou moci volat jen lidem, kteří s tím předem výslovně souhlasili.
Co se děje | Michal Kašpárek | 25. 3. 2011 | 19 komentářů
![Není buchta jako buchtička]()
Renesance českých buchet a zákusků ukazuje, jak absurdní jsou některé regulace podnikání. Prodat legálně doma pečenou buchtu je složitější než prodávat osmnáctky na videochatu.
Životní situace | Táňa Chadrabová | 17. 8. 2007 | 32 komentářů
![Při reklamování zboží buďte tvrdí. Zákon je na vaší straně]()
Když prodejce nehodlá přijmout reklamaci vadného zboží, nechte si zpracovat znalecký posudek. Vyjde sice na pár set korun, ale když znalec zjistí, že reklamace je oprávněná, musí prodejce cenu posudku zaplatit.
Když se řekne | Jindřich Hradecký | 4. 1. 2012 | 52 komentářů
![Koupě ojetého vozu: za co (a jak dlouho) ručí prodávající]()
Špatně sepsané kupní smlouvy, vmanévrování do nevýhodných situací při reklamaci. Na druhou stranu stočené tachometry coby paradoxní výhoda. Záruky na ojetá auta mají svá specifika, kterými se od garancí na nové vozy odlišují. Jak a v čem? Co si pohlídat? A nač si dát pozor?
Co se děje | Jiří Hovorka | 1. 4. 2020 | 8 komentářů
![Operátora už změníte snadněji. Musí vrátit i kredit]()
Od dubna platí nové podmínky. Levněji, snadněji a rychleji opustíte nejenom mobilního operátora, ale třeba i poskytovatele internetu nebo kabelové televize.
Co se děje | Petr Kučera | 8. 1. 2023
![Ano, řekli jste v telefonu. Před šmejdy vás ochrání novinka]()
Během hovoru jste nechtěně uzavřeli smlouvu. Díky novým pravidlům teď máte možnost, abyste si závazek přečetli ještě před definitivním potvrzením. Novela pomůže i lidem, kteří podlehli nátlaku na předváděcích akcích nebo při podomním prodeji.
Rozhovor | Ondřej Tůma | 18. 8. 2016 | 3 komentáře
![Právník dTestu: Operátoři soutěží, kdo bude v očích veřejnosti nejhorší]()
Proč se operátoři nechtějí starat o své zákazníky? Dělají si něco z pokut Českého telekomunikačního úřadu? A jak by se měla zkrátit výpovědní doba, po které budete moci udělat svému operátorovi pápá? Odpovídá Miloš Borovička, právník spotřebitelského sdružení dTest.
Co reklama neřekla | Petra Dlouhá | 4. 5. 2016 | 26 komentářů
![Nic jsem neobjednal, ale platit musím. Nástrahy Knižního klubu]()
První tři knihy za polovic. A všechny další o třetinu levněji než v knihkupectví. Stačí stát se členem klubu. Jenže. Když kývnete, upíšete se zároveň na dva roky k povinnému objednávání knih. Pokud neobjednáte, jednoduše objednají za vás. A vy budete muset zaplatit.
Rozhovor | Ondřej Tůma | 26. 1. 2013 | 29 komentářů
![Petr Němec: Získat od banky zpět poplatek za vedení úvěru? Jde to! Jde!]()
AKTUALIZOVÁNO! Mladý právník Petr Němec dokazuje, jak velké nepříjemnosti může bankám způsobit člověk, který se rozhodne bojovat proti nesmyslnému poplatku. Přečtěte si exkluzivní rozhovor pro server Peníze.cz.
Co se děje | Jana Divinová | 7. 2. 2022 | 30 komentářů
![Konec otravných volání. Jak funguje stopka na nevyžádané hovory]()
Ty nejlepší hrnce, energie za opravdu výhodnou cenu nebo třeba neodolatelně výnosná investice. S takovými nabídkami by už vám neměl nikdo volat – jestli jste s tím předem nesouhlasili. Přísnější pravidla, která přinesla letošní novela, ale začnou naplno fungovat až od července. V čem pomůže a na co si dál dávejte pozor?
Jak na to | Petr Kučera | 7. 10. 2021 | 27 komentářů
![Chtějí vám zdražit energie. Tady je návod, co dělat]()
Jak poznat, že mám ceny skutečně zafixované? Vyplatí se přejít na účtování podle vývoje cen na burze? Může po mě dodavatel chtít vyšší zálohy? Mám si teď domluvit fixaci? Můžu si stěžovat na nekalé obchodní praktiky? Přinášíme odpovědi na nejčastější otázky.
Jak na to | Petra Dlouhá | 21. 6. 2018 | 39 komentářů
![2018: Jak reklamovat a nepohořet]()
Chcete reklamovat? Potřebujete reklamovat? Musíte reklamovat? A víte, na co máte právo?
Jak na to | Petra Dlouhá | 1. 4. 2015 | 31 komentářů
![Reklamace 2015: Manuál chytrého spotřebitele]()
Lednička nechladí, v mobilu podezřele rachotí, žralok na teniskách po prvním tréninku… Chystáte se reklamovat? Pročtěte si reklamační manuál krok za krokem. Poradíme, jak na to.
Co se děje | Petr Kučera | 4. 11. 2022 | 2 komentáře
![Ano, řekli jste v telefonu. Před šmejdy vás ochrání novinka]()
Během hovoru jste nechtěně uzavřeli smlouvu. Díky novým pravidlům teď dostanete možnost, abyste si závazek přečetli ještě před definitivním potvrzením. Novela pomůže i lidem, kteří podlehli nátlaku na předváděcích akcích nebo při podomním prodeji.