Sloupek | Michal Kašpárek | 25. 7. 2014 | 5 komentářů
![Až moc dobře lubrikovaný život. Sbohem, Foursquare]()
Žádný spotřebitelský magazín České televize neudělal pro dobro a bezpečí spotřebitelů ani střípeček toho, co služba Foursquare. Jenomže z dobrého sluhy…
Aktuality | Jiří Hovorka | 15. 6. 2020 | 3 komentáře
![Operátoři ruší poplatek za vrácení nevyčerpaného kreditu]()
Všichni tři velcí operátoři zrušili poplatek, kterým svým zákazníkům od dubna ztěžovali využití jednoho z nových práv podle zákona o elektronických komunikacích.
Co se děje | Jana Poncarová | 9. 8. 2018 | 2 komentáře
![Dnes vám dají k elektřině žárovku zadarmo, zítra budou hrozit exekucí]()
Evergreen podomního prodeje energií. Ke smlouvě dostanete úsporné žárovky. Prý zadarmo. Když ale od dodavatele odejdete, bude je chtít zaplatit. Vlastně budou je chtít zaplatit vymahači. S výhrůžkami že za dva dny máte na krku exekutora.
Co si o tom myslíte | Petra Dlouhá | 21. 3. 2013 | 25 komentářů
![Zákaz podomního prodeje se šíří! Chcete ho ve své obci?]()
Zadrnčí zvonek. Kouknete do kukátka. Za dveřmi mladík v omšelém obleku špatné velikosti, v ruce lejstra. „Jsem Energetického střediska, jdu spočítat, jestli nemáte nárok na slevu na elektřinu,“ zvolá žoviálně. Vy zvednete telefon, vytočíte 156 a postaráte se chlapci o statisícovou pokutu. Obcházet byty a prodávat se totiž už v řadě obcí nesmí!
Jak na to | dTest | 30. 7. 2023
![Reklamovat můžete i bez účtenky. Ale pozor na zboží z druhé ruky]()
Mnoho spotřebitelů nezná všechna svá práva při reklamaci zboží nebo služeb. Často ji vzdávají kvůli tomu, že nemůžou najít papírový doklad o nákupu – takzvanou účtenku. Ta přitom k podání a úspěšnému vyřízení reklamace není nutná.
Rozhovor | Pavla Adamcová | 8. 2. 2024
![Řetězce zkoušejí, co jim projde, říká právnička o kouzlení se slevami]()
Řada obchodníků stále nepočítá slevy tak, jak by podle už rok platných unijních pravidel měla. Cenovkami často matou zákazníky. „Ta vynalézavost je neuvěřitelná,“ říká v rozhovoru Veronika Odrobinová, advokátka a partnerka společnosti Grant Thornton.
Když se řekne | Petra Dlouhá | 7. 7. 2016 | 6 komentářů
![Na co si stěžovat u finančního arbitra. S čím pomůže. A jak na to]()
Když máte jako spotřebitel konflikt s finanční institucí a nedaří se ho po dobrém urovnat, nemusíte hned spěchat k soudu. Je tu ještě jedna možnost: mimosoudní řešení u finančního arbitra. Víte, s čím pomůže a jak podnět správně podat? Poradíme.
Co reklama neřekla | Petra Dlouhá | 7. 9. 2015 | 30 komentářů
![Staré triky nerezaví: Předplatitelem proti své vůli]()
V devadesátkách to byl trhák. Dopis o tom, že máte naději vyhrát miliony – stačí rychle odepsat – ze schránky vytáhl asi každý. Staré triky nerezaví. Na principu lákavých dárků a prvního kousku gratis obchodníci klientelu loví dál. Cíl? Přivázat si zákazníka, a rýžovat, co půjde! Předplatitelem proti své vůli se stanete raz dva.
Aktuálně.cz | Petr Kučera, Kateřina Vokurková | 7. 12. 2014 | 7 komentářů
![Konec českých potravin z Polska. Pravidla se zpřísní]()
Ministerstvo zemědělství dokončuje definici české potraviny. Omezit chce také označení jako čerstvý, pravý nebo dia.
Komentář | František Nonnemann | 6. 3. 2023
![Kdo dosáhne na úvěr? Soudy ukázaly zlatou střední cestu]()
Dvě zajímavá rozhodnutí naznačují, jak v praxi vyvážit zájem na ověřování finanční situace klienta a snahu o rychlé vyřízení žádosti.
Co se děje | Petr Kučera | 17. 8. 2023 | 1 komentář
![Hromadné žaloby se blíží. Takhle budou fungovat, řekla vláda]()
Soudit se s nepoctivou firmou může být pro běžné spotřebitele od příštího roku jednodušší než dnes. Pomoct jim má takzvané hromadné řízení. Jeho podmínky v Česku ale nakonec budou takové, že lidem příliš nepomůže, namítají kritici.
Co se děje | Ondřej Tůma | 30. 9. 2015 | 6 komentářů
![Nová pravidla půjček: Dlužníkům pomůžou, poskytovatele úvěrů nepotěší]()
Připravovaný zákon zamává s trhem spotřebitelských i hypotečních úvěrů. Už brzy bude možné splatit hypotéku levněji, poskytovatelé půjček si budou muset dlužníky důkladněji prověřit a za pozdní splátky už nedostanete takový flastr jako dnes. To je jen pár z řady plánovaných změn.
Jak na to | Petra Dlouhá | 14. 7. 2015 | 11 komentářů
![Po Praze taxíkem? Sedmero dobrých rad, jak se nenechat odřít]()
Jak v Praze vybrat taxík a neproluftovat peněženku víc, než je nutné? Pár dobrých rad.
Co se děje | Veronika Hejná | 25. 2. 2020 | 1 komentář
![Hromadné žaloby se blíží. Takhle mají fungovat]()
Soudit se s velkou firmou bude pro běžné spotřebitele jednodušší než doteď. Pomoc má přinést novinka, kterou včera podpořila vláda.
Co se děje | Veronika Hejná | 28. 4. 2021 | 5 komentářů
![Naše firma nehraje fér! Za udání už nemá hrozit výpověď]()
Pokud váš zaměstnavatel porušuje zákon, zapískejte na varovnou píšťalku. Nový zákon o ochraně takzvaných whistleblowerů vás prý ochrání před odvetou.
Aktuálně.cz | Jiří Hovorka | 10. 2. 2013 | 12 komentářů
![Banky, třeste se. Do boje s poplatky jde elitní právník]()
Banky mají dalšího silného protivníka v boji o poplatek za vedení úvěrového účtu. Služba PoplatkyZpět.cz slibuje, že jej od bank vymůže a lidé za to nebudou nic platit – provozující společnost si své náklady chce nechat zaplatit přímo od bank.
Co se děje | Petra Dlouhá | 9. 1. 2012 | 7 komentářů
![Sleva, nebo „sleva“? Známe triky, které na vás obchodníci nachystali]()
Češi z předvánočního nákupního šílenství plynule přešli do šílenství povánočního. Už na Štěpána jsme se znovu prodírali mezi regály a zápasili o svou kořist. Lovecká sezóna milovníků výprodejů je v plném proudu. Není ale sleva jako sleva. Nenechte se napálit.
Články | Martin Zika | 5. 5. 2006
![Ptejte se Jaromíra Soukupa ze Strany zelených!]()
Chtějí přesun od zdanění práce ke zdanění surovin, energií a užití motorových vozidel. Podporují obnovitelné zdroje, proto by vyššími daněmi znevýhodnili zdroje energie, které ničí životní prostředí. Navrhují třípilířový důchodový systém, rehabilitaci nájemního bydlení, zřízení Úřadu pro ochranu spotřebitele či snížení daňové zátěže. Ne říkají minimální dani, registračním pokladnám a školnému. Zeptejte se Jaromíra Soukupa na ekonomický program Zelených!
Co se děje | Petr Kučera | 3. 11. 2021 | 13 komentářů
![Banka snížila úrok na spoření dřív, než slíbila. Klienti mají šanci na doplatek]()
Podle finančního arbitra bylo oznámení na webu banky o nesnížení úroku natolik konkrétní, že ho lze považovat za veřejný příslib, který má přednost před všeobecnými obchodními podmínkami.
Rozhovor | Martin Vlnas | 18. 3. 2018 | 4 komentáře
![Dieselgate. Než se to promlčí]()
Aféra dieselgate: koncern Volkswagen přiznal, že naftové motory vybavoval softwarem zkreslujícím výsledky emisních testů. Letos v září to budou tři roky. A je možné, že kdo si přijde stěžovat později, na toho Volkswagen udělá dlouhý nos: Je to promlčené!
Když se řekne | Ondřej Tůma | 25. 11. 2013 | 7 komentářů
![Poznávací zájezdy. Neříkají vám o nich všechno. Zaplatíte za to!]()
Cestovní kanceláře svým klientům neposkytují dostatečné informace o nabízených poznávacích zájezdech. A nedokážou se ani shodnout na tom, co by vlastně standardně říkat měly. Bohužel se pak stane třeba to, že v programu najdete návštěvu pamětihodného místa – a až u pamětihodného místa se dozvíte, že vstupné není v ceně.
Co se děje | Petr Kučera, Veronika Hejná | 26. 10. 2022 | 2 komentáře
![Konec falešných recenzí. E-shopy musí ukázat, proč jim věřit]()
Pravidla pro uživatelské recenze i hodnocení zboží a služeb na internetu se zpřísní. Weby by měly vysvětlit, jak ověřují, že je píšou skuteční zákazníci. Za falešná hodnocení jim bude hrozit trest.
Co se děje | dTest | 16. 4. 2022 | 4 komentáře
![Pozor na Viagogo. Stížnosti na prodejce vstupenek přibývají]()
Právní poradna dTestu se setkává s opětovným nárůstem stížností lidí, kteří se marně domáhají objednaných vstupenek i vrácení peněz.
Jak na to | Pavla Adamcová | 15. 2. 2024
![Zaplatili jste, ale zboží z e-shopu nepřišlo. Jak dostat peníze zpět]()
Objednáte, zaplatíte a do tří dnů máte zboží doma. Tak vypadá ideální nákup na internetu. Jenže ne vždycky to jde takhle hladce. Jak se bránit, když prodejce nedoručí předem zaplacenou objednávku?
Rozhovor | Olga Skalková | 29. 2. 2024 | 2 komentáře
![Banky mají víc chránit klienty před podvody. Za první chybu odškodnění, chce EU]()
Evropská unie chystá balíček zvaný PSD3/PSR. Má zlepšit ochranu a bezpečnost spotřebitelů. O novinkách, jejichž definitivní podoba teprve vzniká, mluví v rozhovoru europoslanec Ondřej Kovařík.
Analýza | Jakub Balada | 27. 11. 2023 | 1 komentář
![Kdo počítá slevy férově a kdo ne. Black Friday poprvé s novými pravidly]()
Zákon o ochraně spotřebitele od letoška zpřísnil. Kouzlení se slevami by mělo být těžší. Jak to vypadá v praxi, ukazuje nová analýza Hlídače shopů. Zaměřila se na slevy během letošního Black Friday.
Komentář | Michal Kašpárek | 27. 3. 2015 | 2 komentáře
![Kdo bude natáčet hlídače?]()
Ať už jde o líh nebo o technickou kontrolu automobilů, sebedokonalejší kamerový systém sám nic nepohlídá. Hlídat budou zas jen lidé – kteří už tolikrát selhali.
Recenze | Michal Kašpárek | 25. 4. 2013 | 9 komentářů
![Problém se šmejdy. Recenze dokumentu o předváděčkách]()
Filmový dokument není kovbojka: neměl by proti sobě stavět klaďáky a záporáky ani předpokládat, že k nastolení pořádku stačí jediný šerifův výstřel. Hrncáková odysea Šmejdi se bohužel dopouští obojího.
Aktuálně.cz | Petr Kučera | 22. 3. 2015 | 3 komentáře
![Neuznali vám reklamaci? Bránit se můžete bez soudu a zdarma]()
Nová varianta řešení spotřebitelských sporů má být rychlejší a levnější. Oproti současnému stavu zahrne všechny oblasti.
Aktuality | Pavla Adamcová | 1. 2. 2024
![Rekordní pokuta pro dodavatele energií. Porušoval fixaci cen]()
Energetický regulační úřad uložil společnosti Armex Energy pokutu ve výši 4,746 milionu korun za nekalé obchodní praktiky. Jde o nejvyšší pravomocnou pokutu od tohoto regulátora v historii.