Co se děje | Petra Dlouhá | 30. 4. 2013 | 21 komentářů
![Mýty o reklamacích a velké změny od roku 2014: konec záručních lhůt?]()
Reklamace. Zážitek, kterému se chcete obloukem vyhnout? Radši reklamujte, dokud je čas! A buďte rádi, že na to zatím máte nárok. V roce 2014 se pravidla přiostří. Přečtěte si nejčastější mýty o reklamacích. A začněte se chystat na příští rok. Víte, co nás čeká?
Aktuálně.cz | ČTK, Jiří Hovorka | 4. 8. 2013 | 52 komentářů
![Inspektoři hledali největší hřích autobazarů. Našli]()
Česká obchodní inspekce provedla v posledních týdnech dvě mimořádné kontroly autobazarů a prodejců drahých kamenů. Výsledky obou jsou podle jejího ředitele Vladimíra Velčovského fatální.
Co se děje | Věra Tůmová | 15. 5. 2009 | 59 komentářů
![Nákupy na internetu: Kdy lze vrátit zboží bez udání důvodu]()
Nákupy na internetu bývají pro zákazníky výhodné, a to nejen kvůli ceně. E-shopy mají i další výhody. Snadno lze vrátit nechtěné zboží či reklamovat poškozené. Odstoupit od smlouvy může zákazník do čtrnácti dnů, ale neměl by si tuto možnost plést s reklamací.
Jak na to | Petra Dlouhá | 16. 11. 2015 | 7 komentářů
![Reklamace v restauraci: Když vám naservírují blaf]()
Moucha na talíři. Jiné suroviny, než slibovali. Příliš slané, málo teplé. Propečené místo krvavého. Pivo pod míru. Sekt místo šampaňského. Čekáte věčnost. Číšník drzoun. Sami si účtují spropitné. Stačí říct, že mi to prostě nechutná? Co můžete reklamovat v restauraci? A jak na to? Ptáme se právníka.
Co reklama neřekla | Michal Kašpárek | 10. 6. 2013 | 76 komentářů
![Neurorestart: Předražené hrnce pro váš mozek]()
Jiří Vokáč Čmolík je šarlatán a firma Inner Winner výdělečná sekta.
Jak na to | Petra Dlouhá | 7. 11. 2012 | 23 komentářů
![Jak sehnat kvalitního řemeslníka: internetové srovnávače fachmanů]()
Chystáte se bourat a přestavovat? Nebo potřebujete jen přidělat pár skobiček a sami si na tlučení a vrtání netroufáte? Nic jednoduššího než se obrátit na profesionála… Jenže: jak profesionála, šikovného a poctivého řemeslníka, na kterého je spoleh a nevezme vás na hůl, najít? Poradíme.
Co se děje | Jana Poncarová | 15. 5. 2019 | 4 komentáře
![Stížností na dodavatele energií rekordně přibylo. Jak řešit nejčastější problémy?]()
Špatně spočítaná faktura, nesmyslně vysoké sankce nebo komplikace při výpovědi smlouvy. To jsou typické příklady potíží s dodavateli energií. Na rozdíl od předchozích let se lidé nebojí ozvat. Loni si jich stěžoval rekordní počet. Má to vůbec smysl?
Jak na to | Monika Veselíková | 27. 7. 2018 | 1 komentář
![Nákupy online. Jakým e-shopům se raději vyhnout?]()
V Česku je něco kolem čtyřiceti tisíc internetových obchodů. Ne všechny ale hrají fér. Dodržování zákonných povinnosti pravidelně kontroluje Česká obchodní inspekce. Jaké jsou nejčastější prohřešky a kde raději nenakupovat?
Co reklama neřekla | Petra Dlouhá | 15. 12. 2016 | 1 komentář
![Když reklama klame: Přehánět smí, lhát ne. Kde si stěžovat a čeho se domůžete]()
Předvánoční nákupy vrcholí, nápor reklamy je větší než jindy. Nafukovat a přehánět se v reklamě může, aspoň do jisté míry. Ale co když vyloženě lže? Víme, kde si stěžovat. A čeho se domůžete…
Jak na to | Petra Dlouhá | 11. 5. 2011 | 17 komentářů
![Je reklamace vaší noční můrou? Probuďte se z ní!]()
„Světla svítí, stěrače stírají...“ Nesmrtelná scéna z filmu Vrchní, prchni. Ale co když stěrače nestírají, vysavač nesaje a nové luxusní botky se rozpadají? A vy jste se kvůli nim minulý měsíc pěkně plácli přes kapsu. Dává prodejce ruce pryč? Vymlouvá se? Bojujte za svá práva! Poradíme vám, jak na to.
Když se řekne | Gabriel Pleska | 17. 3. 2023
![Peníze nevracíme, zboží zpátky nebereme. Když e-shop tvrdí, že není e-shop]()
Kromě e-shopů existují ještě všelijaké nákupní galerie a online tržiště. Rozdíl nemusí být k rozpoznání na první pohled, prý je ale důležitý: galerie a tržiště nemají žádnou odpovědnost, obchod jen zprostředkovaly. Tak takhle tedy ne!
Aktuality | redakce Peníze.CZ | 22. 3. 2023
![Právo na opravu. Už nejen pračky a lednice, projděte si nový návrh]()
Už dva roky platí pravidla, která mají vést k tomu, aby lidé a firmy nevyhazovali porouchané přístroje, ale nechali je raději opravit. Týkají se ale zatím jen větších spotřebičů, praček, myček, ledniček, vysavačů a monitorů (včetně televizí).
Publicistika | Jana Divinová | 18. 1. 2022 | 9 komentářů
![Postavili jim dům na jílu. Vlhké zdi skončí u soudu]()
Stavba domu na klíč může být skvělým řešením pro ty, kdo nemají chuť, znalosti ani schopnosti pustit se do toho sami. Stavebníci ale po sobě mohou zanechat skryté vady. Tady je ponaučení ze dvou příběhů s rozdílným koncem.
Rozhovor | Ondřej Tůma | 24. 10. 2015 | 21 komentářů
![E-shop může mít každý, ale vydělat velké peníze snadné není]()
„Mít dobrý internetový obchod je mnohem větší dřina, než si původně představovalo třicet tři a půl tisíce z celkových třiceti sedmi tisíc e-shopů,“ říká v rozhovoru šéf Asociace pro elektronickou komerci Jan Vetyška.
Aktuality | Petr Kučera | 23. 6. 2021 | 34 komentářů
![Pošta ztratila balík. Úřad řekl, jakou cenu má platit]()
Česká pošta odpovídá za prokázanou cenu ztracené zásilky bez ohledu na hodnotu uvedenou v celním prohlášení. Rozhodl o tom Český telekomunikační úřad. Vyjádřil se také k situaci, kdy je skutečná cena nižší než udaná.
Jak na to | Táňa Chadrabová | 15. 1. 2008 | 9 komentářů
![Kdo vydělá na lednových slevách]()
Slevy v řádu desítek procent, které lákají zákazníky do obchodů k lednovým výprodejům, bývají mnohdy nepravdivé. Prodejci zkoušejí i další triky, které zákon na ochranu spotřebitele nedovoluje.
Co se děje | Veronika Hejná | 3. 2. 2020 | 51 komentářů
![Dvouletá záruka má skončit. Spotřebitelé si přesto polepší]()
Konečně bude jasno: Dvouletá lhůta není záruční, ale jenom reklamační. Na druhou stranu se zdvojnásobí doba, kdy je spotřebitel v lepší pozici. A stoupnou i požadavky na kvalitu zboží.
Co se děje | Petra Dlouhá | 4. 8. 2011 | 12 komentářů
![Zaplatit stavební firmě kvůli zvyšování DPH ještě letos? Buď ušetříte statisíce, nebo proděláte miliony!]()
Zvýšení dolní sazby DPH z 10 na 14 procent, bychom od ledna pocítili všichni. Ti, kteří se chystají stavět, však zejména. Sníženou sazbou se totiž daní i stavební práce. Chcete se zdražení vyhnout a zaplatit firmě letos dopředu? Přijdete o nejsilnější zbraň proti šlendriánu stavitele.
Co se děje | Petr Kučera | 9. 3. 2023
![Vyhrajete spor s bankou, přesto přijdete o peníze. Teď klienti posílí]()
Snaha vyřešit spor s firmou levně a rychle u mimosoudní instituce může klienta paradoxně připravit o víc peněz i času, než čeká. Vylepšit to má novela, kterou schválili poslanci.
Co se děje | Pavla Adamcová | 25. 1. 2024
![Objednáte zboží a e-shop volá s pojištěním. Na co si dát pozor]()
Prodloužená záruka, pojištění proti krádeži a rozbití. Na první pohled lákavé doplňky k nákupu, se kterými velké e-shopy neváhají zákazníka oslovit třeba i po telefonu. Smí si to dovolit? A co si ohlídat, abychom neplatili zbytečně?
Rozhovor | Ondřej Tůma | 31. 5. 2011 | 4 komentáře
![Reklamace novostavby je boj! Jak se vyzbrojit?]()
95 % smluv o nákupu nemovitosti je napsaných tak, že kupující budou mít s reklamací problémy, říká v exkluzivním rozhovoru pro Peníze.cz Petr Němeček, majitel firmy, jež pomáhá čerstvým či budoucím majitelům nemovitostí reklamace u developerů a stavitelů uplatňovat.
Jak na to | František Mašek | 21. 6. 2011 | 9 komentářů
![Exekuce. Pozor na jazyk, i ústní smlouva platí!]()
Co je psáno, to je dáno. Což neznamená, že na co lejstro není, to neplatí. Podle zákonů (psaných i nepsaných) je právoplatná i ústní smlouva, i po telefonu uzavřená. Když od ní chcete ustoupit, doporučení je však jasné: písemně! Jinak ve sporu o pár stovek můžete skončit i s exekucí na krku.
Jak na to | Petr Kučera | 25. 12. 2022 | 5 komentářů
![Jak vrátit nevhodný dárek? Tady je návod]()
I zboží, které nemá žádné objektivní vady, můžete vrátit. Někdy to jde hodně snadno, jindy hůř. Poradíme.
Jak na to | Veronika Skálová | 9. 9. 2009
![Krok za krokem: Požádejte banku o vrácení platby kartou]()
Tisícům lidí zůstala doma po krachu aerolinek SkyEurope náhle bezcenná letenka. Těm, kdo ji zakoupili přes internet a zaplatili kartou, svitla naděje po výzvě aerolinek, ať si nechají peníze vrátit od své banky.
Jak na to | Lukáš Zelený | 13. 12. 2016 | 2 komentáře
![Šest dobrých rad dTestu: Nákupy dárků online]()
Na co si dávat pozor při nakupování vánočních dárků na internetu, radí vedoucí právního oddělení spotřebitelské organizace dTest Lukáš Zelený.
Jak na to | Petra Dlouhá | 8. 8. 2017
![Jak reklamovat dovolenou, abyste uspěli]()
Nebyli jste spokojení se zájezdem? Přečtěte si, co všechno můžete reklamovat a jak na to, abyste se domohli náhrady.
Jak na to | redakce Peníze.CZ | 31. 8. 2023
![Pozor, u koho nakupujete. Takhle poznáte podvodný e-shop]()
Než poprvé nakoupíte na neznámém e-shopu, začněte úplným základem: Jsou na něm věrohodné kontakty na provozovatele? A podívejte se na recenze. K dispozici jsou i seznamy podvodných e-shopů.
Jak na to | dTest | 30. 7. 2023
![Reklamovat můžete i bez účtenky. Ale pozor na zboží z druhé ruky]()
Mnoho spotřebitelů nezná všechna svá práva při reklamaci zboží nebo služeb. Často ji vzdávají kvůli tomu, že nemůžou najít papírový doklad o nákupu – takzvanou účtenku. Ta přitom k podání a úspěšnému vyřízení reklamace není nutná.
Co se děje | Olga Skalková | 12. 11. 2021 | 4 komentáře
![Banky zrychlí reklamaci chybně poslaných plateb z účtu]()
Klienti dostanou jednodušší možnost, jak požádat banku o vrácení peněz, které omylem poslali někomu jinému. Přibývá také nástrojů na omezení takových chyb.
Co se děje | Petr Kučera | 8. 1. 2023
![Změny při nákupech. Nová pravidla pro slevy, záruku, recenze i vrácení zboží]()
Triky se slevami mají skončit, stejně jako přihazování nechtěných položek do nákupního košíku. Zpřísní se pravidla pro recenze, jasnější bude i lhůta na dodání zboží. Spotřebitelé získají lepší postavení při reklamaci vad, na druhou stranu už nemají zneužívat e-shopy jako bezplatné půjčovny. To jsou nejvýznamnější změny, které od 6. ledna přinesla novela zákona o ochraně spotřebitele a občanského zákoníku.